• Uitgever Charna Verheugen

    Marcel Rob

Nieuwsblad Castricum populairste huis-aan-huisblad boven het Noordzeekanaal

CASTRICUM Nieuwsblad Castricum staat in Noord-Holland op eenzame hoogte als het gaat om populariteit. Met een bereik van 76% is deze krant relatief het meest gelezen huis-aan-huisblad in deze regio. Dat blijkt uit de NOM Regio Monitor (NRM) 2019, die in juni werd gepubliceerd door NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia).

STRATEGIE Op nummer twee van de lijst met meest gelezen weekbladen boven het Noordzeekanaal staat CTR Hollands Kroon (66%) en op nummer drie De Duinstreek (65%), bladen die net als Nieuwsblad Castricum worden uitgegeven door BDU. Op de vierde plek staat Den Helder op Zondag van concurrent Rodi Media (62%). De hoogst genoteerde directe concurrent in onze eigen regio, komen we tegen op plek 21: de Uitkijkpost (bereik 38%).

In totaal staan in de top 10 zeven titels van BDU. "Onze strategie - verhalen met een journalistieke invalshoek gemaakt door eigen verslaggevers - slaat dus aan" aldus uitgever Charna Verheugen. "Lezers spitten deze krant door omdat er, naast aankondigingen en dergelijke, ook verhalen in staan die er toe doen."

GOED NIEUWS Het hoge bereikcijfer van Nieuwsblad Castricum is goed nieuws voor adverteerders. Het betekent dat advertenties in deze krant daadwerkelijk worden gezien. Meer dan de helft van de ondervraagden (52%) onderneemt actie na het lezen van advertenties in h-a-h-kranten, blijkt bovendien uit het onderzoek.

Voor NRM 2019 werden ruim 34.000 respondenten (>13 jaar) ondervraagd over hun mediagedrag.